شايد شنيدن عبارت نقد و بررسي اساتيد براتون عجيب باشه و تا امروز به اين فکر نکرده باشيد که در زمينه آموزش به سيستمي براي نقد و بررسي اساتيد نياز داريم، اما مسئله اينه که هر سال هزاران جوان ايراني بعد از تمام کردن تحصيلات پايه، متقاضي دانشگاه هستن. نبود اطلاعات کافي، تغيير قوانين، چالش بزرگي مثل کنکور، انتخاب رشته و مسائل شبيه اين، به بحران هاي جواني و نوجواني اضافه شده و شرايط سختي رو براي مهندسان، پزشکان، هنرمندان و دانشمندان آينده به وجود ميارن. در اين شرايط، هستند دانشجوهايي که چندين سال تجربه کسب کردهان و دوست دارن آموختههاي خودشون رو در تمام جنبه هاي انتخاب دانشگاه، درس برداشتن با استاد و مسائلي به اين شکل با ديگران به اشتراک گذاري کنن. اُستاديو استارتاپيه که بستر اين کار شده و سعي ميکنه راهنماي افراد در راه انتخاب هاي بهتر باشه.
اينکه در زمان تحصيل در يک دانشگاه بدونيم کدوم استاد چطور عملکردي داره، مسئله کوچکي نيست. به عنوان مثال شايد يک نفر روي حضور و غياب حساس باشه، يک نفر روي ميان ترم، استادي به جنبه هاي صنعتي مسائل تئوري علاقه مند باشه، دانشياري سوالات خودش رو از يک کتاب مخصوص استخراج کنه. در اين شرايط دانشجويي که پيش از انتخاب واحد اين مسائل رو بدونه، متناسب با شرايط خودش انتخاب رشته ميکنه و در طول ترم با رعايت همون نکات، شرايط تحصيلي بهتري براي خودش را فراهم ميکنه.
اُستاديو هزاران استاد از دانشگاههاي سراسر کشور رو در دل خودش جا داده و تبديل به بزرگترين پلتفرم تعاملي دانشجو و استاد شده که اين امکان رو به دانشجويان ميده تا پارامترهايي مثل نمره دهي، دانش تخصصي، جذابيت درس و سختي تکاليف رو ارزيابي کنن. همچنين امکان ثبت نظرات تخصصي و ديدگاههاي شخصي وجود داره.
در تمام مقاطع تحصيلي چه براي کارشناسي چه کارشناسي ارشد و چه دکترا، شناخت دانشگاه، امکانات، اساتيد، خدمات رفاهي و ويژگيهاي شبيه اين ضروريه. به عنوان مثال شايد من نوعي فردي باشم که امکاناتي مثل خوابگاه، فضاي سبز و بوفه برام اهميت چنداني نداره و فقط به کيفيت دروس ارائه شده و اعتبار علمي اهميت مي دم. در اين شرايط انتخاب مناسب براي من دانشگاه A خواهد بود اما فرد ديگري بيشتر از اينکه به مسائل علمي صرف تمرکز داشته باشه، موقعيت شهري، سرويس هاي رفت و آمد و اخلاق پرسنل رو مد نظر داره. در اين شرايط دانشگاه B براي اون انتخاب بهينهتري محسوب ميشه. اين موضوع مهم مخصوصا زماني که شخص تازه از فضاي دبيرستان قصد ورود به فضاي دانشگاه رو داشته باشه، برجسته ميشه. همچنين براي افرادي که بايد از شهر خودشون مهاجرت کنن و در شهر ديگري تحصيل کنن، مسئله مطرح شده اهميت بيشتري داره. بررسي فضاي حال حاضر کشور نشون ميده که هيچ مرجع تخصصي براي دريافت اطلاعات آموزشي معطوف به نقد و بررسي اساتيد و دانشگاهها توسط دانشجويان وجود نداره و به همين علت اُستاديو براي حل اين مسئله پيش قدم شده.
صرف اينکه دانشجوهاي يک دانشگاه بدونن کدوم استاد از ديگري عملکرد بهتري داره( طبق مولفههايي که پيش از اين در موردشون صحبت کرديم) شايد در نگاه اول تنها محدود به انتخاب رشته بشه و مسئله آنچنان موثري به نظر نرسه. اما در نگاه کلان به هيچ وجه نميشه ساده از کنارش عبور کرد، چراکه انتخاب استاد با ديد بازتر توسط دانشجو در هر انتخاب واحد ميتوونه مسير تحصيلي دانشجو رو به پيشرفت هموارتر کنه.
در اين نوشته به طور مختصر معرفي کلي اُستاديو رو ارائه داديم. کار با ضرورت وجود يک مرجع تخصصي براي انتشارات اطلاعات مربوط به اساتيد و دانشگاهها شروع شد و در ادامه به طور تخصصي ذيل بندهاي نقد و بررسي استاد دانشگاه ادامه پيدا کرد. اميدواريم نظرات خودتون رو درباره اين مطلب با ما مطرح کنيد و از اون مهمتر پيشنهاداتتون رو براي ارتقاي اين سامانه در اختيارمون بذارين.
منبع: کدام دانشگاه بروم؟
درباره این سایت